أخبار مصر

وفد من البنك الآسيوي للاستثمار في البنية التحتية حقًا عظمة المصريين في كل مكان وزمان

بقلم .محمود متولي

بيان صادر عن وزارة المالية:

 

«ضيوف مصر» انبهروا بالعاصمة الإدارية «دُرة المدن الذكية»

 

اعلان

وفد من البنك الآسيوي للاستثمار في البنية التحتية حقًا عظمة المصريين في كل مكان وزمان»

 

رأينا نموذجًا أكثر إبداعًا للتنمية المستدامة.. طالما حلمنا بتحقيقه في مشروعاتنا

اعلان

 

نقلة حضارية تخلق فرصًا واعدة لبناء «شراكات المستقبل» مع القطاع الخاص في مصر

 

لمسنا طموحًا كبيرًا وإصرارًا على «العمل لبكرة» بمشروعات ضخمة في زمن قياسي

 

عايشنا واقعًا تنمويًا.. يعكس إرادة حقيقية للعبور بمصر إلى غد أفضل

 

وجدنا تجربة متفردة يمتزج فيها الثراء الحضاري مع التكنولوجيا المستدامة

 

رئيس البنك الآسيوي للاستثمار في البنية التحتية: مصر شريك مهم في التنمية والترابط القاري

 

منبهرون بإصرار الدولة المصرية على تحسين جودة الحياة

 

ندعم هذا المسار المصري.. وحريصون على التعاون مع القطاع الخاص 

 

وزير المالية:

التجربة التنموية المصرية ترتكز على استثمارات قوية في البنية التحتية 

 

نجحنا في تحويل التحديات إلى فرص للبناء والتنمية الشاملة والمستدامة 

 

أحمد كجوك نائب وزير المالية:

نتطلع إلى المزيد من التعاون الإنمائي المشترك مع هذا البنك العالمي متعدد الأطراف 

 

ــــــــــــــــــــــــــــ

أبدى ممثلو مجلس إدارة البنك الآسيوي للاستثمار في البنية التحتية انبهارهم بما رأوه في العاصمة الإدارية؛ باعتبارها «دُرة المدن الذكية» قائلين: «حقًا.. عظمة المصريين في كل مكان وزمان».

أضافوا، خلال جولتهم السياحية يوم الخميس، لأهم معالم العاصمة الإدارية، والأهرامات والمتحف المصري الكبير، والمتحف القومي للحضارة المصرية، التي نظمتها وزارة المالية علي هامش الاجتماعات السنوية للبنك الآسيوي للاستثمار في البنية التحتية التي تستضيفها مصر لأول مرة بإفريقيا بشرم الشيخ يومي الإثنين والثلاثاء المقبلين،: «رأينا في العاصمة الإدارية الجديدة، نموذجًا أكثر إبداعًا للتنمية المستدامة، طالما حلمنا بتحقيقه في مشروعاتنا؛ باعتباره نقلة حضارية تخلق فرصًا واعدة لبناء شراكات المستقبل مع القطاع الخاص في مصر، خاصة بعد ما لمسنا طموحًا كبيرًا وإصرارًا لدي الدولة المصرية علي العمل الجاد والمتواصل من أجل بكرة بمشروعات تنموية ضخمة تم تنفيذها في زمن قياسي، فقد عايشنا واقعًا تنمويًا يعكس إرادة حقيقية للعبور بمصر إلي غد أفضل يرتكز علي الاستثمارات المستدامة».

أشاروا إلي أنهم وجدوا تجربة مصرية متفردة يمتزج فيها الثراء الحضاري بما يفيض به التاريخ علي نحو تجسد في الأهرامات والمتحف المصري الكبير والمتحف القومي للحضارة المصرية، مع توطين التكنولوجيا المستدامة في مختلف القطاعات التنموية؛ لاستكمال هذا البناء الحضاري الشامخ بإرادة وعزيمة المصريين.

وجّه جين لي تشون، رئيس البنك الآسيوي للاستثمار في البنية التحتية، الشكر لمصر على استضافة الاجتماعات السنوية للبنك، باعتبارها شريكًا مهمًا في التنمية والترابط القاري، مؤكدًا أننا منبهرون بالإصرار الموجود لدى الدولة المصرية، والسعي الحثيث الذي يستهدف تحسين جودة حياة المصريين في الأساس وقبل كل شيء، ونحن ندعم هذا المسار للغاية وسعداء بالتعاون من أجل تعميق الشراكة مع القطاع الخاص ودفع دوران عجلة الاقتصاد، مشيرًا إلى أنه زار العاصمة الإدارية خلال الفترة الماضية وكانت في مرحلة البناء، والآن يرى إلى أي حد وصلت من الكفاءة والتنمية والتطور.

 

أكد كونستانتين ليموتوفسكى، نائب رئيس البنك الآسيوي للاستثمار في البنية التحتية لعمليات الاستثمار، أننا بالفعل انبهرنا بالعاصمة الإدارية فور زيارتنا لها، خاصة بالنظر إلى أن كل الإنشاءات بدأت منذ سنوات قليلة، وأصبحت الآن عاصمة جديدة لمصر؛ على نحو يعكس حجم الجهد المبذول في مصر لتحقيق التنمية المستدامة، موضحًا أنه من المهم تنظيم مصر للاجتماعات السنوية للبنك لأول مرة في أفريقيا، خاصة أننا تشاركنا معًا في أربع مشروعات كبرى ونتطلع للمشاركة مستقبلًا في مشروعات أخرى بمصر تتعلق بالبنية التحتية، مشيرًا إلى أن مصر تمثل حجر الزاوية في شمال إفريقيا والشرق الأوسط، وبإمكاننا تحقيق الترابط المطلوب بين القارات من خلال مكانتها الكبرى.

قال ألبرتو نينو، المستشار القانوني العام لشئون العمليات للبنك الآسيوي: «ما رأيته في العاصمة الإدارية متقدمًا جدًا ومبهرًا للغاية حيث يرتبط بالتنمية المستدامة التي طالما نسعى في البنك لدعمها وتحقيقها في كل مشروعاتنا»، لافتًا إلى أن مصر استطاعت أن تقدم نموذجًا عمرانيًا وتنمويًا أكثر إبداعًا لبناء مستقبل يرتكز على المدن الجديدة الذكية الصديقة للبيئة بما يؤكد قدرة المصريين وعظمتهم على مدار التاريخ.

أضاف محمد الهاشمي النائب الثاني، أحد المديرين التنفيذيين بالبنك: «النموذج التنموي المصري الذى تعد العاصمة الإدارية الجديدة أحد روافده، يعكس التطور الكبير فى شتى مناحي الحياة بما يؤكد أن مصر تنطلق على الطريق الصحيح، على نحو يخلق فرصًا كبيرة للتعاون المشترك مع القطاع الخاص في مصر من خلال ما يتيحه هذا البنك العالمي متعدد الأطراف من آفاق رحبة لضخ استثمارات جديدة في قطاعات البنية التحتية ذات الأولوية.. حقيقي أنا منبهر بما شاهدته بمصر الذى يبشر بغد أفضل، وسأنقل ذلك لكل أصدقائي بالخارج».

أكد أندرو كروز، كبير المسئولين الماليين بالبنك: «وجدنا طموحًا كبيرًا في مصر للعمل التنموي من أجل المستقبل، انعكس في العاصمة الإدارية الجديدة، تلك المدينة الذكية المبهرة والفريدة التي تعد استكمالًا لما شهدناه من تاريخ عريق في المتحف الكبير والمتحف القومي للحضارة والأهرامات.. كل ذلك يشجعنا على بناء شراكات جديدة على المستوى الثنائي استهدافًا لدور أكبر للقطاع الخاص».

قال عساف شيرمان، المدير المالي المناوب بالبنك، إنه كان من أحلامه الكبيرة أن يزور مصر؛ لأنه مغرم بالتاريخ والآثار، وأنه الآن منبهر بما رآه في العاصمة الإدارية من تجربة تنموية فريدة، وكذلك ما تشهده مدينة القاهرة؛ بما يعكس الطموح الكبير لدى الدولة المصرية للحاق بالعصر الحديث، خاصة في مجال إنشاء المدن الذكية.  

أكدت آنا بوهلر، إحدى المديرات الإداريات بالبنك، أنها منبهرة على وجه الخصوص بالعاصمة الإدارية وحجم الأعمال والاستثمارات المنفذة في البنية التحتية، حيث شاهدت مدنًا جديدة حول العالم، ولكنها لم تشاهد مدينة مثلما رأته في مصر، بما في ذلك المسجد الكبير بالمركز الثقافي الإسلامي.

حرص الدكتور محمد معيط وزير المالية، محافظ مصر لدي البنك الآسيوي للاستثمار في البنية التحتية، وأحمد كجوك نائب الوزير، عضو مجلس إدارة البنك، على استقبال رئيس البنك وبعض الأعضاء من مختلف الدول علي هامش الجولة السياحية.

أكد د. معيط، أن مصر بقيادتها السياسية الحكيمة استطاعت تقديم تجربة تنموية ثرية، ترتكز على استثمارات قوية في البنية التحتية، علي نحو أسهم في تحويل التحديات إلي فرص للبناء والتنمية الشاملة والمستدامة، يشهدها كل شارع وقرية ومدينة علي أرض المحروسة، لإرساء دعائم حياة كريمة للمواطنين، والارتقاء بمستوي الخدمات المقدمة إليهم، جنبًا إلي جنب مع إتاحة المزيد من الفرص الاستثمارية المحفزة والجاذبة للقطاع الخاص والشراكات التنموية العابرة للحدود.

أضاف أحمد كجوك، نائب الوزير للسياسات المالية، عضو مجلس إدارة البنك الآسيوي للاستثمار في البنية التحتية، أننا نتطلع إلي المزيد من التعاون الإنمائي المشترك مع هذا البنك العالمي متعدد الأطراف فيما يمثل اهتمامًا مشتركًا بين الجانبين، ويتسق مع الأهداف الاستراتيجية للدولة المصرية في تحقيق التنمية الشاملة والمستدامة.

 

Egypt’s guests were highly impressed by what they saw in Egypt’s administrative capital: the icon of smart cities

 

An AIIB delegation: the greatness of the Egyptian people is a fact everywhere and in all times

 

We saw a creative example of sustainable development. It is a dream we have long hoped to achieve in our countries.

 

It is a civilized step that creates promising opportunities for building future partnerships with the private sector in Egypt

 

We saw great ambitions and insistence to build great projects in a record time

 

We lived a development experience that reflects the true will of building a better future for Egypt

 

It is a unique experience marked with cultural richness and sustainable technology

 

AIIB’s president: Egypt is an important partner in the field of development and continental cooperation

 

We were impressed by the insistence of the Egyptian state to improve the quality of life

 

We support Egypt’s development march and we are keen to reinforce cooperation with the private sector

 

Finance Minister

 

The Egyptian development experience is based on huge investments in infrastructure

 

We made success in turning challenges into construction opportunities and sustainable development

 

Ahmed Khouchouk

We are looking forward to greater development cooperation with AIIB

 

AIIB’s senior officials said they were impressed by what they saw in Egypt’s administrative capital city. They described it as the icon of smart cities in the world.

They also said “it is a fact that the greatness of Egyptians are everywhere and in all times.”

On Thursday, AIIB’s senior officials conducted a field tour of the main landmarks of Egypt’s Administrative Capital City and Cairo, including the pyramids, the great Egyptian museum, the National Museum for the Egyptian Civilisation. The tour was organized by the Finance Ministry on the sidelines of AIIB’s annual meetings which will be hosted by Egypt in Sharm El-Sheikh and in Africa for the first time on Monday and Tuesday.

AIIB’s delegation said “we saw in Egypt’s Administrative Capital City a creative example for sustainable development and a dream we have long aspired to achieve for our projects. It is a civilized step for creating promising opportunities and future partnerships with the private sector in Egypt, especially after we saw that the Egyptian state has strong ambitions and firm insistence to achieve a group of development projects in a record time. We lived an Egyptian development experience that reflects a true will to take Egypt to a better future based on sustainable investments.

AIIB’s delegation also said they lived a unique Egyptian experience marked with cultural richness and historical heritage as exemplified by the great pyramids, the Egyptian museum, and the National Museum for Egyptian Civilisation. We also saw efforts to localize technology in all development sectors to complete building this great experience.

AIIB’s president Jin Liqun thanked Egypt for hosting the bank’s annual meetings. He described Egypt as an important partner in development and intercontinental connectivity. He emphasised that AIIB officials were impressed by the Egyptian state’s insistence to improve the quality of life for the majority of Egyptians. He said we are happy to cooperate with Egypt to reinforce partnership with the private sector and push the wheels of production forward. He indicated that he has previously visited the administrative capital when it was in a stage of construction and now it is in a stage of efficiency, development and progress.

AIIB’s vice president Konstantine Limitovisky said we have already been impressed by Egypt’s Administrative Capital. He indicated that construction of this city began few years ago and now it has become a new capital for Egypt in a way that reflects the size of efforts being exerted to achieve sustainable development. He said it is important that Egypt will host AIIB’s annual meetings in Africa for the first time. He indicated that AIIB concluded four partnerships with Egypt and that it is now looking forward to reach new partnerships with Egypt in the future as it represents the cornerstone in North Africa and the Middle East and that Egypt can play a great role in creating bridges among continents.

AIIB’s legal consultant Alberto Nino said what I saw in the administrative capital represents a progressive and impressive step because it is part of the sustainable development which AIIB supports. He said Egypt has become a development example that can build a future based on new and environment-friendly smart cities and in a way that reflects the greatness of Egypt over history.

AIIB’s vice president and executive director Mohamed El-Hashmi said the Egyptian development experience as exemplified by the administrative capital reflects the great progress in all aspects of life and shows that Egypt walks on the right path. He said this creates great opportunities for joint cooperation with the private sector in Egypt, opening the door for AIIB to pump fresh investments into infrastructure sectors. He said I was really impressed by what I saw in Egypt and I think it will lead to a better future in Egypt and that I will convey this fact to all my friends and colleagues abroad.

AIIB’s senior financial officer Andrew Cruz said we saw great determination in Egypt to achieve development for the future and that this was very clear in the new administrative capital which is a good and unique example of smart cities. This is to add to the great history we saw in the great museum, the National Museum for Egyptian civilization and the pyramids. This helps us to build fresh partnerships and give new roles to the private sector.

AIIB’s alternate director Assaf Sherman said one of his great dreams was to visit Egypt because he is fond of history and antiquities. He said I was also impressed by what I saw in the New Administrative Capital because it represents a unique development experience. I was also amazed by what I saw in Cairo and that this reflects the ambitions and the will of the Egyptian state to join the modern age, particularly in the area of building smart cities.

AIIB’s Administrative Officer Anna Buhler said I was particularly impressed by what I saw in the New Administrative Capital and the huge investments there. She said I saw many new cities around the world but I have never seen before a one like the New Administrative Capital and its great buildings, particularly the big mosque and the Islamic Center.

 

Finance Minister and Egypt’s governor to the AIIB Mohamed Maait and Deputy Finance Minister and AIIB’s board member Ahmed Kouchouk were keen to receive AIIB’s president and board members on the sidelines of the tourist tour.

Minister Maait said Egypt’s wise political leadership was able to introduce a rich development experience based on huge investments into infrastructure and in a way that contributed to turning challenges into construction and sustainable development opportunities that everyone can see in every village, city and street in Egypt and that aim to build a decent life for all citizens and improve the quality of services offered to them. This goes hand in hand with efforts being exerted to create investment opportunities that are attractive to the private sector and across the border development partnerships.

Deputy finance minister for fiscal policies and AIIB’s board member Ahmed Kouchouk said we are looking forward to building development cooperation and partnerships with AIIB as this reflects the will of the two parties and goes in line with the strategic objectives of the Egyptian state in achieving sustainable and comprehensive development.

اترك تعليقاً

زر الذهاب إلى الأعلى